16 medlemmer af Vesteregnens Svampeforening deltog i weekendens svampetur  til Klosterhede Plantage. Det var ikke med de store forventninger til svampefund vi tog i skoven. Ja, det var begrænset med de gode spisesvampe, men der var lidt Kantereller og Carl Johan. Det var tydelige tegn på, at rørhattene var på vej op. Til gengæld fandt vi mange forskellige svampe. Det vrimlede med Grå slimslør og Lærkerørhat. Der var mange Orangekanterel og Gråhvid melhat. Vi bestemte i alt 35 forskellige svampearter, hvor de fleste kun blev fundet i enkelte eksemplarer. Det var eksempelvis Lille Blodchampignon, Purpur væbnerhat, Hummer skørhat, Blomkålsvamp og Sodfarvet skærmhat.

Der var et flot, mildt og solrigt vejr. Humøret var højt og maden vi tilberedte var fortræffelig og indtaget på de smukt pyntede borde. Tak for en dejlig weekendtur.

Det var dog sidste gang vi har overnattet i Oddehus, da stedet er til salg. Bestyrelsen har kig på et andet overnatningssted. Så snart vi har en aftale på plads, orienterer vi medlemmerne om stedet og tidspunktet for weekendturen i 2023 i en nyhedsmail.

Regnar Sørensen