Foreningen aflyser JULEAFSLUTNINGEN DEN 21. NOVEMBER 2020 på grund af coronaudviklingen og forsamlingsrestrektionerne i den forbindelse.
Det er dog forsvarligt at mødes i skovene sammen med den nærmeste omgangskreds i små grupper (maksimalt 10 personer) f.eks. på en svampetur. Så benyt lejligheden til at samle svampe. Der er nu og en periode fremover gode spisesvampe i skovene. Søndag den 25. oktober 2020 fandt vi i Kollund Skov Tragtkanterel og Stor Trompethat; men også Karl Johan og Brunstokket Rørhat. Der var også Pigsvampe og Violet Hekseringshat. 18 personer deltog i foreningens sidste svampetur i 2020 og trods lidt regn var det en skøn tur i den falmende løvskov, der var malet i efterårets farvespil.

Corona har nødvendiggjort, at vi må aflyse svampens dag lørdag den 03.10.2020 på Kelstrup Naturskole. Vi ændrer endvidere foreningens heldagstur til Beckmanns Plantage søndag den 11.10.2020. Heldagsture bliver en normal svampetur, hvor vi mødes kl. 10:00 Kristiansmindevej 8, 6330 Padborg og samler svampe i Helle Samsø's platage. Ved 12-tiden spiser vi vores medbragte madpakker i Helles lade. Medbring gerne stole. Tilmelding er nu IKKE nødvendig. Se hjemmesiden under "Aktiviteter 2020-21"

Der er lagt to artikler på hjemmesiden om østershatte. Den ene handler om dyrkning af østershatte. Den findes under menuen "Opskrifter/Svampedyrkning". Den anden handler om stegning af østershatte og findes under menuen "Opskrifter/Svampeopskrifter/Vegetarretter".

På grund af tørke i flere uger sammen med ekstrem varme er skovene på Rømø tørret helt ud, og der er ingen friske svampe at finde. Derfor aflyser svampeforeningen turen til Vråby Plantage på Rømø søndag den 16. august 2020.
Vi håber, der snart kommer vand fra oven, så der påny kommer gang i svampene. Med de vejrudsigter DMI har meldt ud, er det nok tvivlsomt, at der kommer nedbør i mængder af betydning den nærmeste ugestid. Derfor kan de næste svampeture ligeledes være i farezonen for at blive aflyste. Hjemmesiden vil blive opdateret nogle dage forud for programsatte svampeture, der aflyses.

Bestyrelsen har valg at udvide svampeforeningens aktivitetsplan 2020 med følgende svampetur:

- Søndag den 30.08.2020 kl.10:00 – Marbæk Plantage. Mødested: P-plads, midt i skoven ad Sønderhedevej, hvor den deler sig i to grene.

Der er tale om en flytning af turen til Marbæk Plantage fra den 27.09. til den 30.08. Vi laver i stedet følgende tur:

- Søndag den 27.09.2020 kl. 10:00 – Aabenraa Skovene. Mødested: P-plads i Sønderskov ved Sønderhesselvej, 6200 Aabenraa.

Ændringerne kan ses på hjemmesiden under menuen ”Aktiviteter/Aktiviteter 2020/2021”.

Vi ses forhåbentlig den 16.08. kl. 10:00 i Vråby Plantage på Rømø.