Nu er svampene kommet frem efter den lange tørkeperiode. Der er i dag fundet masser af svampe i Hønning Plantage, så vi håber, at der også er mange svampe i Draved Skov i morgen. Vi mødes på den store P-plads på Davedvej midt i skoven kl. 10:00 i morgen, lørdag den 01.09.2018.

Vi aflyser svampeturene den 04.08. i Marbæk Plantage, 12.08. i Vråby Plantage på Rømø og den 18.08. i Stensbæk Plantage.

Tørken har bevirket, at der "absulut ingen" svampe er at finde i skovene i syd- og sønderjylland. Derfor har bestyrelsen besluttet at aflyse de tre svampeture i august måned.

Selv om der kom 25 - 40 mm regn (afhængigt af lokaliteten) lørdag den 28.07., forventer vi, at der dels skal mere regn til og at der dels skal gå nogle uger inden der er håb om at finde de gode spisesvampe. Ind til videre må vi væbne os med tålmodighed og håbe på, at svampene viser sig i september måned.

God sommer.

Nu kan du se foreningens planlagte aktiviteter i 2018 på hjemmesiden i menuen "Aktiviteter 2018/2019". Siden vil blive suppleret med mødesteder og kortudsnit m.m. senere.

Årets første svampetur er på onsdag den 16.05.2018 kl. 17:30 i Soldaterskoven nord for Tønder. Vi mødes på P-pladsen ved Hangaren (GPS: 54.962580, 8.855252), hvor vi igen samles efter en times tid i skoven. Vi søger især vårmusseron, men også judasøre på hyldetræerne.
Der er fundet vårmusseron i soldaterskoven i år. Det ser ud til, at det kølige og fugtige forår i kombination med de seneste par ugers varme har været gunstigt for forårssvampene. Vi ses forhåbentligt til en hyggelig aftentur i skoven.

Se referat af generalforsamlingen den 04.03.2018 samt formandens beretning på hjemmesiden i menuen "Foreningen/Generalforsamlinger/2018"