På "Svampens Dag", Kelstrup Naturskole lørdag den 2. oktober 2021 er det muligt at afhente bestillinger af varer fra Svampetryk. Du kan se Svampetryks katalog over de varer du kan købe på følgende link: http://www.svampe.dk/svampeforeningscmsset/wp-content/uploads/Svampetrykkatalog.pdf

Du kan bestille hos Helle Samsø, mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller tlf. 29607744. Bestilling skal afgives senest den 19.09.2021 for at du kan få varerne den 2. oktober 2021.

/Regnar

Svampetur søndag den 10. oktober kl. 10.00 - 12.00 - Frøslev Plantage/Frøslev Polde. Mødested: Karsten Thomsens Plads lige før indgangen til Padborglejren. Du kører via Fårhus ad Ryttergabsvej og fortsætter ad den til du møder Karsten Thomsens Plads på din venstre hånd lige før Padborglejren. Alle er velkomne til svampeturen i skoven. Svampeturen er for alle - uden tilmelding
Kl. 13.00 - Fællesspisning for tilmeldte hos Helle Samsø. Det koster 30. kr. pr. deltager. Tilmelding til Lotte Bols på tlf. 21 48 03 37, eller mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Tilmelding er først endelig, ved betaling af 30 kr. pr. person på konto nr. 7933 1030209, husk at angive navn ved betaling. Der er plads til 25 deltagere og man optages efter "først til mølle - princippet". Mødested: Kristiansmindevej 6, 6330 Padborg.

Formand Lotte Bols spurgte den 6. juni 2021 medlemmerne om følgende:

-er der nogle af medlemmerne, som har bemærkninger til regnskabet!

-er der nogle af medlemmerne der har indsigelse mod, at vi udskyder den ordinære generalforsamling til 2022 og at bestyrelsen bliver siddende indtil da!

Indsigelser mod dette skulle være formanden i hænde senest 18. juni2021.

Der er den 18. juni 2021 ikke indkommet indsigelser mod hverken regnskabet eller at generalforsamlingen udskydes til 2022 og at bestyrelsen fortsætter indtil da. Der er kommet en enkelt bemærkning om, at med de gældende corona-restriktioner ville det være muligt at afholde den ordinære generalforsamling; men dette skal ikke betragtes som en indsigelse.

Regnskabet for 2020 er således godkendt. Den ordinære generalforsamling er udskudt til 2022, og bestyrelsen bliver siddende indtil da.

Svampetur lørdag den 7. august kl. 10.00 – Frøslev Plantage/Frøslev Polde. Mødested: Karsten Thomsens Plads lige før indgangen til Padborglejren. Du kører via Fårhus ad Ryttergabsvej og fortsætter ad den til du møder Karsten Thomsens Plads på din venstre hånd lige før Padborglejren.

Det er med denne meddelelse præciseret, hvor mødestedet er. Det var uklart i den tidligere beskrivelse.

Der er efterhånden faldet så meget regn, at det burde være muligt at finde svampe. På de to afholdte ture til henholdsvis Stensbæk Plantage og Vråby Plantage blev der ikke fundet svampe. Det skyldes utvilsomt den forudgående lange tørkeperiode.  Nu må vejrforholden efterhånden få svampene frem.

Jeg håber vi ses.
Regnar Sørensen

Bestyrelsen har besluttet ikke at fastsætte en ny dato for afholdelse af generalforsamlingen; men afventer ind til videre udviklingen i Covid-19 situationen og deraf afledte restriktioner. Så snart bestyrelsen har vedtaget nyt om generalforsamlingen, vil medlemmerne blive orienteret.

Svampeforeningen udsatte den 17. januar 2021 foreningens ordinære generalforsamling til den 25. april 2021. Forsamlingsrestriktionerne som følge af Covid-19 gør det desværre ikke muligt at afholde generalforsamlingen foreløbig. Det er således ikke muligt at afholde generalforsamlingen i 2021 i overensstemmelse med vedtægterne inden maj måned, jf. § 5.
De nu aftalte lempelser af forsamlingsrestriktionerne gør det først muligt, at vi kan samles som vi plejer, efter den 11. juni 2021.